Lukijat

keskiviikko 5. lokakuuta 2016

Kuningas Alkoholi

Hei!
Minua kiinnostaa alkoholin käyttönne... siis mitä?
Alkoholin käytöstä puhutaan ja kirjoitetaan lähes joka päivä.
Milloin vannotaan kohtuuden nimeen, ja nyt uusimpana tietona on että lasillinenkin päivässä voi altistaa rytmihäiriölle.
http://yle.fi/uutiset/3-9191235

Uskallatko olla rehellinen itsellesi ja muille juomatavoistasi?
Minä voin vastata ensin: Juon aivan liian usein ja liian paljon! (jos katson THL:n suosituksia)
Ikäännyttyäni olen alkanut pohtia asiaa enemmän, koska elämästäni on todennäköisesti enemmän takana kuin edessä.
Mitä teen?
Olen pitänyt "tipattoman neljäviikkoisen" joka vuosi ainakin viidentoista vuoden aikana.
Mutta tänä vuonna päätin olla 100 päivää ilman viinaa. Aloitin sen tammikuun 13. päivä ja olin ilman viinaa 103 päivää. Tuohon ajanjaksoon kuului useita juhlia joissa join alkoholittomia tuotteita välttääkseni kiusalliset kysymykset.
Yritin saada jonkun kanssani mukaan pitämään tipatonta - KUKAAN ystävistäni EI lähtenyt...
Nyt elokuussa kun taas viiniä oli mennyt lomalla luvattoman paljon, aloitin "100-päiväsen". Tänään on päivä numero 53, ja takana on kahdet "viinittömät juhlat", ja edessä kahdet yrityksen kemut - tarjolla ilmaista viinaa, sekä tapahtumaviikonloppu Levillä. Sujuu ihan hyvin... ja arvatkaa lähtikö kukaan kavereista tälläkään kertaa mukaan...

No, kyllä sitten taas maistuu marraskuun lopulla :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti